close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

קשרי משקיעים – למה חשוב לחזק את הקשר עם המשקיעים בעסק

מערכת שורשיז ניסן, תשפד25/04/2024

בשביל לקיים קשרים עם המשקיעים בצורה נכונה, צריך להפעיל מחלקה עם אנשי קשר שיעבדו מול המשקיעים בצורה ישירה. בחברות קטנות, סביר להניח שזה יהיה בעל החברה עצמו שידאג להיות איתם בקשר ולעדכן אותם

תגיות:

עסקים רבים מתבססים על משקיעים חיצוניים אשר מוכנים להשקיע

בעסק, מתוך מחשבה שהוא יכול להצליח ולייצר עבורם רווח כלכלי. זה נכון כשמדובר על סטארטאפים ועסקים קטנים עם פוטנציאל וזה בוודאי נכון כשמדובר על עסקים הנסחרים בבורסות ומשקיעים פרטיים וממוסדיים, מחזיקים במניות שלהם. זאת מתוך מחשבה שאם העסק יצליח, ערך המנייה יעלה והם יוכלו להרוויח מכך.

מאחר ומדובר בקבוצת אנשים בעלי משמעות רבה ביכולת של העסק להתקיים ולהתפתח, הרי שישנה חשיבות לקשר איתם. אי אפשר להתייחס אליהם כאל עוד גורם ששם את כספו או כאל לקוח. המשקיעים יכולים בהחלטה אחת להפסיק ולהשקיע בעסק, מה שיכול להביא לקריסתו. בעלי מניות יכולים למכור אותן ולגרום לפגיעה קשה בעסק ובתדמית שלו. לכן הקשר איתם הוא מאוד חיוני.

קשרי משקיעים זה תחום רחב המתפתח כל הזמן. לתחום הזה יש שני רבדים. רובד אחד, פורמאלי, וזה הרובד שפועל על פי חוק, וכל חברה ציבורית (חברה הנסחרת בבורסה) חייבת לפעול על פיו. רובד אחר הוא לא פורמאלי, וזה קיים בעיקר בחברות לא ציבוריות, חברות פרטיות עם משקיעים שהשקיעו את כספם בהן. במקרה כזה, בעלי החברה צריכים להכיר בערך של המשקיעים ולשמור על הקשר איתם באופן עקבי ולספק להם תמונת מצב אמינה ומדויקת. הרבה פעמים, הקשר בין המשקיעים לבעלי החברה, מסוכם בין הצדדים בחוזה ביניהם.

מה זה קשרי משקיעים ולמה הם חשובים?
הרעיון של קשרי משקיעים הוא לספק לכל מי שהשקיע בחברה את כל המידע אודות התנהלות ופעילות החברה, מאזנים, גיוס הון, חלוקת דיבידנדים, וכל שינוי שנעשה בחברה, בין אם זה במבנה שלה או במבנה הניהול שלה ובין אם זה בדברים אחרים. על פי החוק, יש להציג למשקיעים דוח תקופתי ושנתי על התנהלות החברה והתוצאות הכלכליות שלה.

כך כל משקיע יודע מה קורה בחברה בה הוא השקיע, הוא יכול להחליט האם להמשיך להשקיע בה או לעזוב אותה, הוא יכול כמובן גם לערער על החלטות מסוימות במידה וזה אפשרי. הרעיון של קשרי משקיעים היא לשתף את המשקיע במה שקורה בחברה, לתת לו תמונת מצב אמינה ומדויקת, וכן לשמור איתו על קשר טוב בעזרת גורם או מחלקה שאחראים על כך.

איך מקיימים את הקשר עם המשקיע?
כאמור, בשביל לקיים קשרים עם המשקיעים בצורה נכונה, צריך להפעיל מחלקה עם אנשי קשר שיעבדו מול המשקיעים בצורה ישירה. בחברות קטנות, סביר להניח שזה יהיה בעל החברה עצמו שידאג להיות איתם בקשר ולעדכן אותם.

אפשר גם לשלב עבודה של יועץ מס לעצמאיים ורואי חשבון, גורמים מקצועיים אחרים שיכולים לעזור בתהליך על פי הצורך ולספק תמונת מצב אמינה ומדויקת אודות מצב החברה ולהשיב על כל שאלה שיש למשקיעים אודות ההתנהלות הכספית שלה.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה